tisdag 3 november 2009

Inskrivning

Igår var det då dags.
2 timmar senare var vi klara.

Först kände hon inte igen mig då jag var blond nu och mörkhårig sist, plus att jag gått ner nästan 20 kg sen hon såg mig sist också på efterkontrollen efter förlossningen.

Vi pratade lite allmänt, fyllde i ett papper om alkohol som nu blivit obligatoriskt.
Fick en massa information om sånt jag redan visste och även lite nya saker.
Bl.a så ska en koll göras på bäbis i magen vid v.29-30 och kolla dennes blodgrupp eftersom jag är RH-negativ och om det är ett RH-positivt barn ska jag ta en immuniserings spruta.

Varje graviditet måste även ett blodprov i armen tas, jag trodde inte det, och jag sa till min barnmorska att ALLA har problem att hitta på mig hur synliga kärl jag än må ha.

Paulina började skrika och gråta så fort hon fick se sprutan, stackars liten, vad har vi gjort med henne?
Även fast hon såg att det var jag som skulle få den hemska nålen i mig så lugnade hon sig inte, snarare tvärtom, hon tyckte synd om sin lilla mami!

Det blev ett stick som tog jättelång tid, hon grävde och grävde längre in och försökte verkligen, men utan resultat.
Andra armen, likadant!
Ett tredje stick på vänster arm igen då och samma sak.
Hon hämtade en annan barnmorska som nästan misslyckades hon med men sen fixade hon det.
Min barnmorska agerade lektant så Paulina skulle sluta gråta.

Idag har jag sjukt ont i armarna, är knallblå och har 4 fina stick i armen.....!

Sen var det stick i fingret, inte lika hemskt.
Urinprov, vägning och blodtryck.
Alla värden var bra.
Jag har inte gått upp i vikt enligt deras våg, vår våg funkar inte här hemma.

Nu väntar jag på ett läkarbesök på onsdag nästa vecka där jag ska försöka få ett VUL.
Sen kommer en remiss till RUL i januari och nästa gång jag ska till bm är inte förrän i V.25.

Jag drömde inatt att det var tvillingar, måtte det inte vara en sann dröm!

1 kommentar:

idab sa...

SKOJ SKOJ :) här ska följas hihi.

det här med att kommentera hos dig var väääldigt jobbigt... gör som du har i din andra blogg!! Kram